FANDOM

A Hold és a növények közti kölcsönhatás kiaknázásával növelhetjük a terméshozamot, növényeink egészségesebbek, szebbek lesznek. Miért? Mert a Hold – az égen elfoglalt helyzetéből adódóan – különböző mértékben hat a növények egyes részeire. Amikor a Hold leszálló pályán mozog, a növények nedvei visszahúzódnak az alsó részekbe (a naptárban sárgán jelölve). Ez az időszak nagyon kedvező ültetésre, vetésre, metszésre. Amikor a Hold felszálló ágba kerül, a növényi nedvek a föld feletti részekbe áramlanak. Ilyenkor érdemes pl. gyümölcsöt szedni. A szimbólum nélküli napokon az égitestek állása nem kedvez a kertészkedésnek.

Virágnap: Ezeken a napokon gondozzuk dísznövényeinket, vethetjük, ültethetjük őket. Ide tartoznak még azok a növények is, melyeknek virága fogyasztható pl. brokkoli, karfiol, articsóka stb.

Gyümölcsnap: Ezeken a napokon ültessünk gyümölcsfákat, szedjünk gyümölcsöt. Ide tartoznak még: paradicsom, paprika, tök, uborka, hüvelyesek, dinnye stb.

Levélnövények: Leveles zöldségek gondozásának ideje. Vethetjük, ültethetjük őket. Ide tartozik pl. káposzta, saláta, sóska, bazsalikom, a sövénynövények és a gyep is.

Gyökérnövények: A gyökérzöldségek vetésének, gondozásának, betakarításának a napja. Ide tartozik: karalábé, zeller, cékla, petrezselyem, sárgarépa, retek, hagyma, burgonya.

Kolibri kertészet: 2010

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki