FANDOM

A fogkainkat a fogzástól kezdve rendszeresen ápolni kell a fogszuvasodás megelőzése érdekében. Tévedés, hogy a vadon élő állatok között nem fordul elő. A fogzománcot károsító tényezők közül befolyásolni tudjuk a száj pH-ját és az elfogyasztott szénhidrát mennyiségét. Ezek felhasználásával a szájüregben élő paránylények anyagcsere termékeik segítségével hozzák létre a fgozománc károsodását.

Mechanikai tisztításSzerkesztés

Ha nincs más elég, a szájüreg mechanikai tsiztítása, pl. fogkafével vagy egy vékony lehántott ág rágcsálásával.

Környezetbarát szájvízek[1]Szerkesztés

Otthon előállítható szájáplásra alkalmazható öblítőfoyladékok, melyek kellemes ízűek és üde lehelletet is biztosítanak.

  • Keverjünk össze minél több asztali sót meleg vízzel, és használjuk minden nap szánk egészségének megőrzésére, a kellemetlen lehelet elkerülésére és a kisebb fertőzések kezelésére.
  • Keverjünk össze fél teáskanál szódabikarbónát 240 ml vízzel, és használjuk szájvízként, ez ugyanis semlegesíti a savas baktériumokat, és felfrissíti leheletünket.
  • Egy teáskanál hidrogén peroxidot, 1 teáskanál sót és 1 csésze meleg vizet keverjünk össze, majd használjuk szájvízként és fogfehérítőként (a hidrogén peroxid alapvető alkotórésze a fogfehérítő készítményeknek).
  • Természetes növényi szájvíz recept: 2 csésze forró desztillált vízhez adjunk 1 friss menta levelet, egy teáskanál rozmaring levelet és 1 teáskanál ánizsmagot. 20 percig forrázzuk, majd hagyjuk kihűlni, végül szűrjük le. Ezután használhatjuk szájvízként. Ha nagyobb mennyiséget szeretnénk készíteni, adjunk hozzá 1 teáskanál mirha tinktúrát, ezzel ugyanis a készítmény tovább eláll.

ForrásokSzerkesztés

  1. Készítsünk környezetbarát szájvizet!

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki