FANDOM

Különböző javaslatokat gyűjtök össze, amik segíthetik az olaj- és esetleg az ökológiai válság túlélését.

EgészségmegőrzésSzerkesztés

Elsődleges, hogy megtanuljunk vigyázni az egészségünkre. Ne öltözzünk fel könyebben hideg időben csak azért, mert ha megfázunk majd elintézzük gyógyszerrel. A lányok ne hagyják fedetlenül hasukat, hátukat hideg időben, sőt átmeneti időre érdemes deréktakarót is beszerezni.

Fogas kérdésekSzerkesztés

Járjunk évente kétszer fogorvoshoz ellenörzésre. Akinek van aktív munkaviszonya és fizetik utána az OEP-járulékot, annak teljesen ingyenes az ellátás az közellátásban. Ha valaki nincs megelégedve a fogorvosával, keressen magánfogorvosi rendelőt.

Ha fogat kell tömni, bármilyen sokat szidják, az amalgám tömés, tartóssága miatt, a célnak teljes mértékben megfelel.

Funkcionális állóképességSzerkesztés

Ha nincs jó fizikai állóképességünk, igyekezzünk elérni. Ezt rendszeres, a határainkat feszegető sportolással lehet megtenni. Ajánlom a Modern Defendo Physical Trainingjét, ahol állóképesség mellett önvédelmi képességekre is szert lehet tenni.

A legalapvetőbb szempont, hogy a saját testünket tudjuk kezelni. A felülés, fekvőtámasz, guggolás, kitörés súly nélkül képessé tesz arra, hogy a földről felállj és lépcsőt mássz (kondíció is kell persze), ezekben a gyakorlatokban való erő és mozgékonyság nélkülözhetetlen. Mindenképpen koronája a fizikai felkészültségnek a húzódzkodás és hozzátehetem a fogáserősséget is, hogy ez se legyen a húzódzkodás gátja, illetve tudj lógni, vagy valamit tartani. Nem kell részletezni, hogy a húzódzkodás mennyire "kihúzhat" a bajból, főleg, ha nincs valamilyen oknál fogva sok lehetőség lábbal is segítni magadon.
A futás — gyors eltávolodás a veszélytől — szintén lényeges funkció. Jó, ha rövid- és középtávon minél gyorsabb vagy. Nyilván maratonfutásra nincs szükség, bár lehet, hogy a "Mad Max" világban majd újra úgy közlekedünk majd mint Conan: mindenhova futva (karddal a háton).
Alapvető mozgásminta és funkcionálisan "király" dolog az, ha valamit fel tudsz emelni a földről, mellre-vállra venni, vagy karban tartani azt és haladni vele. Nagyon fontos az abszolút erő, amikor külső terhet kell legyőzni. Kinyomni, lehúzni egy rád vagy valakire esett fatörzset; felemelni egy sérültet és haladni vele, stb. Emiatt bizonyos szintű súlyzókkal, egyéb eszközökkel (homokzsák, rönk, stb.) meg kell tudni birkózni. A CrossFit Budapestnél a lányok többsége például képes már arra (55-60 kilósan), hogy 60-90 kilóval guggoljanak, 70-100 kilóval elemeljenek. Tűzoltó, katona "frontvonalon" nem lehet olyan, aki nem bírja el a felszerelést, vagy nem tud vinni valakit, tehát egy adott szintű abszolút külső terhet le kell tudni győzni. Nem mintha ez a férfiakra nem vonatkozna és nyilván csomó hímnemű van, aki ennek szintén nem felel meg, míg sok nő éppenséggel igen.[1]

Ajánlott könyv magyarul: Fegyencedzés, magyar nyelvű blog, angolul letölthető: Convict conditioning

Szellemi felkészülésSzerkesztés

Ehhez próbál segítséget nyújtani ez a Wiki.

TudásSzerkesztés

Igyekezzünk megismerni őseink tudását, életét, megérteni gondolkodásmódját. Nagy segítségünkre lesz ehető, mérgező és gyógyító növények felismerése és elkülönítése, feldolgozásának tudása, gyakorlása.

KüzdelemSzerkesztés

Egy küzdelem kimenetele fejben dől el. A Modern Defendo#Hard Target edzése egy küzdelemre való szellemi felkészülést is segíti az önvédelmi techinkák megtanulásán és begyakorlásán kívül, ellentétben sok más önvédelmi rendszerrel vagy küzdősporttal.

ÖnvédelemSzerkesztés

EszközökSzerkesztés

Tanuljuk meg előállítani saját eszközeinket, pl: Ruházat#Készítése

TartalékolásSzerkesztés

  • só (fluoridos, jódos), gyermekeknek, 6 éves kor alatt csak jódozott sót adjunk, fluoriddal dúsítottat ne
  • kristálycukor
  • száraztészta, sok tojásos
  • liszt (fehér és teljes kiőrlésű)

ForrásokSzerkesztés

  1. Elég fitt vagy, hogy túlélj?

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki