FANDOM

Szúnyogriasztó szerek hatóanyaga. Napkrémmel együtt ne használjuk, mert mérgezést okozhat![1] 70 % hatóanyag-tartalmú szerrel fújt patkányokon végzett kísérlet alapján a DEET-tartalmú szer a bőrön keresztül részben felszívódik, bejut a véráramba, és agyi idegsejtek pusztulását idézi elő. Leginkább az izommozgást, a tanulást, az emlékezetet és a koncentrációt szabályozó agyi területek sérültek.A Magyarországon boltokban kapható szúnyogriasztó szerek hatóanyag tartalma jellemzően 10 és 30 % között mozog. Az Országos Epidemiológiai Központ ajánlása szerint terhes nők csak a feltétlenül szükséges mennyiségben, a bőrre vékony rétegben felkenve alkalmazzák a szereket. Három éves kor alatt inkább a ruházatot kezeljük az erre alkalmas aeroszol palackkal, figyelve arra, hogy a permet ne kerüljön a gyermek tenyerére, kézfejére és arcára, ahonnan esetleg a szemébe, szájába jutva nyálkahártya-irritációt okozhat[2], de ezek a csoportok inkább kerüljék a használatát.

ForrásokSzerkesztés

  1. Ribas J, Carreno AM.: Evaluation of the use of repellent against mosquito bite by military personnel in the Amazon Basin, An Bras Dermatol. 2010 Feb;85(1):33-8.
  2. Origo, WD: Dr. Hanyecz Vince: Természetes megoldások a vérszívók ellen

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki