FANDOM

Argentin típusú válság lényege: adj el minden állami tulajdont a külföldieknek, legyél totálisan import függő, a jelentkező problémákra válaszolj még több privatizációval, s kész is az összeomlás: hatalmas munkanélküliség, külföldieknek éhbérért dolgozó őslakók, hatalmas profitot kaszáló tulajdonosok, környezetet károsító üzemek. És a hódítóknak lojális politikai elit. Ebből sajnos egy kiút van: a rablánc levetése. Csak sajnos az emberek nem látják a virtuális rabláncokat.

A mi helyzetünk nagyjából hasonló, de pár helyi sajátosság azért eltér pozitív s negatív irányban.

Nálunk hamarosan több százezer embert elbocsátanak majd, ezért sok kereskedő, gyártó megy tönkre - hisz nem lesz vásárló - ergo az elbocsátások tovább gyűrűznek. A multi cégek talpon maradnak, de ők amúgy is alul fizetik az embereket, szóval ez sokat nem jelent a puszta túlélésnél. A kormány újabb megszorításokat hoz, az emberek körében megnő a totális pesszimizmus. Pár hónap leforgása alatt tömegesen vesztik el az emberek az autóikat, lakásaikat. Kérdés ennél a pontnál mi történik - felkelés, felkelés + annak gyors letörése, kormányváltás. Szerintem mindhárom esetben mélyebb szolgaságba esünk, mert az emberek hajlandók lesznek feladni a jogaikat a biztonságukért cserébe s nem lesznek képesek összefogni.

Ezért fontos: 1., az egyéni függőség csökkentése - kisebb lakás, kisebb autó, mérsékeltebb kiadások 2., lehetőségek szerint erőforrások gyűjtése - gyümölcsös, kiskert, tűzifa, vidéki rokon, nyúl-csirke-kecske 3., tudatosság előretolása - szellemileg készülni, családtagokat jó irányba terelni, személyes lelki-szellemi egészség javítása, megőrzése 4., közösségi kapcsolatok felvétele, erősítése - helyi lehetőségek feltérképezése 5., nemzeti szinten figyelni az eseményeket - ki mutat jó irányt, mit tudok én tenni az egészért

Fenntartható Fejlődés és Erőforrások Kutatócsoport

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki