FANDOM

Solidago gigantea

Aranyos rutának, aranyos istápfűnek hívja a népnyelv. Magasra, akár 1 méterre is megnő, karcsú szárán aranyszínű virág ringatózik, ezért kertekbe, parkokba is szívesen ültetik. Nem tévesztendő össze az erdei aranyvesszőfűvel, melynek hatóanyag tartalma nem ér fel a magas aranyvesszőfűével. A virágos ágvéget gyűjtjük teljes virágzás előtt júliustól őszig.

Mi mindenre használhatjuk ezt a szép gyógynövényt? Például epebántalmak megelőzésére. Ehhez egy kúrát javaslunk: egy hétig minden nap igyanak meg egy csésze aranyvesszőfű teát, a második héten minden másnap, a harmadik héten minden harmadik nap. Epekő és epehomok elhajtása is lehetséges teájával: ebben az esetben napi két litert kell meginni, egyet délelőtt, egyet délután egy-két óra leforgása alatt. Győződjenek meg róla (ultrahanggal ellenőriztessék), hogy nincs 3 mm-nél nagyobb kövük! Akinek a kelleténél alacsonyabb a vérnyomása, óvatosan igya az aranyvesszőt, mert kis mértékében ugyan, de csökkenti a vérnyomást.

A máj, a vese és a hólyag működését is szabályozni lehet az aranyvesszővel. Erre általában 2-3 hét elég, ennyi ideig kell napi egy csészével meginni.

Menstruációs görcsöket is enyhít: a ciklus előtt 2-3 nappal kell egy-egy csésze teát meginni. Reumatikus és ízületi fájdalmak ellen, vízhajtóként, izzasztóként, külsőleg toroköblögetésre is használhatjuk ezt a sokoldalú, kiváló gyógynövényt.

ForrásokSzerkesztés

Györgytea

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki